>Di Citibank Ada Kedai Kopi

Posted on Mac 27, 2009

0


>

Selepas sepuluh tahun aku terserempak dengan dia di Ampang Park. Memilih trinkets di kedai yang penuh dengan barang murah-murah. Masih macam dulu. 
Kami pergi minum di bangunan Citibank. San Francisco Coffee. Mejanya berkilat-kilat.
Aku pesan lemoned. Dia kata, I almost ordered the same thing. 
Kemudian dia senyum jahat.
Aku nampak cincin di tangannya.
Ok, aku kata.
Kami duduk di meja dekat cermin.
Bayang-bayangnya samar melekap dicermin, meniru gerak gerinya. 
Bila cakap, aku pandang pada cermin. Pada doppelgängernya itu. 
So, aku tanya dia, hidup masih tragik?
Masih, dia kata. 
Dan sekali lagi senyuman jahat tu.
Aku teringat satu ayat dari Amy Hempel. Kadang-kadang kita fikir benda tu halimunan, tapi sebenarnya, mata kita yang tertutup.
Posted in: Uncategorized